Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního a mladšího školního věku – 8 hodin
- Podrobnosti
- Zveřejněno 8. 8. 2018 20:04
- Napsal /a Super User
TENTO SEMINÁŘ MÁME AKTUÁLNĚ V NABÍDCE JAK V PODOBĚ ONLINE, JAKO WEBINÁŘ, TAK V PREZENČNÍ PODOBĚ. V PŘÍPADĚ ZÁJMU O WEBINÁŘ NAJDETE VÍCE INFORMCÍ ZDE.
SEMINÁŘ JE VHODNÝ PRO NOVÉ ŠABLONY Z OPERAČNÍHO PROGRAMU JAN ÁMOS KOMENSKÝ – ŠABLONA OSOBNOSTNĚ SOCIÁLNÍ A PROFESNÍ ROZVOJ PRACOVNÍKŮ VE VZDĚLÁVÁNÍ – VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ VE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ.
Číslo akreditace: systém akreditací byl od 1. 9. 2023 zrušen
Forma vzdělávacího programu: prezenční interaktivní seminář s názornými ukázkami
Časová dotace: 8 hodin
Cílová skupina: Seminář je určený pro pedagogy (učitelé mateřských škol, přípravných tříd, nižších ročníků I. stupně ZŠ, speciální pedagogy a ostatní poradenské pracovníky školy a učitele se zájmem o problematiku
Lektorka: Mgr. Jiřina Bednářová
Cena: 1990,- Kč (od 1. 1. 2025 včetně DPH)
Místo konání: Brno, Kounicova 39 (učebna Nepustilovy jazykové školy)
Termín konání:
pátek 22. 8. 2025 (8.00 - 15.00) - ROSICE U BRNA
čtvrtek 13. 11. 2025 (8.30 - 15.30) - BRNO
- vzhledem k pracovnímu vytížení lektorky je nabízený termín jediný ve 2. pololetí školního roku 2024/25
- účastníci obdrží metodické materiály k tématu v tištěné i elektronické podobě a osvědčení o absolvování semináře - bude vystaveno dle údajů z přihlášky, věnujte prosím pozornost jejich správnému vyplnění
Uzavírka přihlášek: pondělí 18. srpna / pondělí 10. listopadu
Přihlášení na seminář:
- Vyplňte a odešlete následující přihlašovací formulář, automatické potvrzení o úspěšném odeslání přihlášky dostanete na email označený ve formuláři červenou hvězdičkou.
- Hlásí-li se na seminář více účastníků z jedné školy, může přihlašovací formulář vyplnit buď každý zvlášť, nebo napište jméno, příjmení, titul a datum narození dalších účastníků z jedné školy do poznámky.
- Po obdržení přihlášky vám potvrdíme zařazení mezi účastníky semináře a zašleme vám pozvánku s podrobnými informacemi o organizaci a fakturu.
Přehled témat výuky:
Kurz poskytne pedagogům základní východiska pro posouzení aktuálních dovedností dítěte a návazné informace o možnostech stimulace v oblasti grafomotoriky.
Poskytnuty jsou základní informace o posouzení vývojové úrovně v dané oblasti, stěžejní důraz je kladen na stimulaci a intervenci v oblasti grafomotoriky.
Blok č. 1:
- Vliv kognitivních funkcí na vývoj grafomotoriky
- Vývoj kresby v předškolním věku, vývojová stadia kresby
- Možné příčiny grafomotorických obtíží, skupiny dětí ohrožené problémy v grafomotorice
- Diagnostika grafomotorických obtíží z hlediska formálního provedení kresby
Blok č. 2:
- Rozvoj hrubé a jemné motoriky
- Lateralita – vývoj laterality, diagnostika laterality
- Pracovní návyky při psaní a možnosti jejich navození - sezení u kreslení a psaní, volba psacího náčiní, úchop psacího náčiní, postavení a uvolnění ruky při psaní; podpora formálního provedení kresby
Blok č. 3:
- Metodika kreslení a psaní levou a pravou rukou
- Uvolňovací a rozcvičovací cviky
Blok č. 4:
- Grafomotorická cvičení podle vývojové úrovně kresby dítěte, řazení grafomotorických prvků podle vývojových posloupností a aktuálních možností dítěte
- Možnosti navození jednotlivých grafomotorických prvků
- Příprava na písmo
Výchozími materiály jsou diagnosticko-intervenční nástroje:
- Rozvoj grafomotoriky (Bednářová, J., Šmardová, V. Rozvoj grafomotoriky. Brno: Edika, 2012)
- Diagnostika dítěte předškolního věku (Bednářová, J., Šmardová, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: Edika, 2015.)
Účastníci budou seznámeni s těmito materiály, není však nutností uvedené materiály vlastnit. Účastníkům bude poskytnut dostatek informací k tomu, aby mohli vycházet z informací z kurzu.
Se zpětnou vazbou účastníků semináře se můžete seznámit zde: