Speciálně pedagogická péče a intervence u žáků s SPU na 2. stupni ZŠ - 8 hodin
- Podrobnosti
- Zveřejněno 9. 8. 2022 9:15
- Napsal /a Lenka Ondráčková
Tento seminář je od školního roku 2022/23 novinkou v naší nabídce. Seminář máme v nabídce jak v prezenční podobě, tak v podobě webináře - online. Více informací o nabízeném webináři najdete zde.
SEMINÁŘ JE VHODNÝ PRO NOVÉ ŠABLONY Z OPERAČNÍHO PROGRAMU JAN ÁMOS KOMENSKÝ - ŠABLONA OSOBNOSTNĚ SOCIÁLNÍ A PROFESNÍ ROZVOJ PRACOVNÍKŮ VE VZDĚLÁVÁNÍ V ZŠ - VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ VE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ.
Číslo akreditace: systém akreditací byl od 1. 9. 2023 zrušen
Forma vzdělávacího programu: prezenční interaktivní sebezkušenostní seminář
Časová dotace: 8 hodin
Cílová skupina: Seminář je určený školním speciálním pedagogům a dalším pracovníkům ŠPP, pedagogickým pracovníkům školy s rozšířenou kompetencí pro oblast speciální pedagogiky, učitelům 2. stupně ZŠ zabývajícím se hlouběji problematikou specifických poruch učení a intervencemi u žáků s SPU.
Lektorka: Mgr. Jiřina Bednářová
Cena: 1.990,- Kč (od 1. 1. 2025 včetně DPH)
Místo konání: Brno, Kounicova 39 (2. patro - učebna Nepustilovy jazykové školy)
Termín konání: přijímáme předběžné přihlášky na rok 2025
- Účastníci obdrží metodické materiály k tématu v tištěné i elektronické podobě a osvědčení o absolvování semináře (bude vystaveno dle údajů z přihlášky, věnujte prosím pozornost jejich správnému vyplnění).
Uzavírka přihlášek: -
Přihlášení na seminář:
- Vyplňte a odešlete následující přihlašovací formulář, automatické potvrzení o úspěšném odeslání přihlášky dostanete na email označený ve formuláři červenou hvězdičkou.
- Hlásí-li se na seminář více účastníků z jedné školy, může přihlašovací formulář vyplnit buď každý zvlášť, nebo napište jméno, příjmení, titul a datum narození dalších účastníků z jedné školy do poznámky.
- Po obdržení přihlášky vám potvrdíme zařazení mezi účastníky semináře a zašleme vám pozvánku s podrobnými informacemi o organizaci a fakturu.
- Program semináře:
1) blok (2 hodiny)
- uvedení do kontextu – změny v projevech specifických poruch učení (dále jen SPU) dyslexie, dysortografie a dysgrafie na 1. a 2. stupni ZŠ, mapování zkušeností a potřeb účastníků s reedukací a intervencí u žáků s SPU na 2. stupni ZŠ
- předpoklady pro čtení a psaní – možnosti stimulace a reedukace zrakového vnímání, fonologického uvědomování, prostorové orientace, jednotlivých rovin řeči v uvedené věkové kategorii
2) blok (2 hodiny)
- další symptomy vážící se k SPU:
· oslabení krátkodobé paměti – vliv na metakognici, stimulace a reedukace, brainstorming, myšlenkové mapy u žáků s SPU
· oslabení časové orientace, seriality a automatizace algoritmů – podněty k rozvoji
3) blok (2 hodiny)
- čtení – stimulace a reedukace dekódování, techniky čtení, porozumění čtenému, práce s textem
4) blok (2 hodiny)
- písemný projev – reedukace u specifické chybovosti, podpora osvojení a používání gramatických pravidel, možnosti řešení nečitelného písemného projevu
- sebepojetí, motivace k učení žáků s SPU
Přečtěte si postřehy kolegů, kteří již seminář absolvovali