Náměty k výuce slohu na základní škole - 8 hodin
- Podrobnosti
- Zveřejněno 9. 8. 2022 9:19
- Napsal /a Lenka Ondráčková
Tento seminář je od školního roku 2022/23 novinkou v naší nabídce. Seminář máme v nabídce jak v prezenční podobě, tak v podobě webináře s časovou dotací 4 hodiny. Více informací o nabízeném webináři najdete zde.
SEMINÁŘ JE VHODNÝ PRO NOVÉ ŠABLONY Z OPERAČNÍHO PROGRAMU JAN ÁMOS KOMENSKÝ - ŠABLONA OSOBNOSTNĚ SOCIÁLNÍ A PROFESNÍ ROZVOJ PRACOVNÍKŮ VE VZDĚLÁVÁNÍ V ZŠ - VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ VE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ.
Akreditace: systém akreditací byl k 1. 9. 2023 zrušen
Forma vzdělávacího programu: prezenční interaktivní sebezkušenostní seminář
Časová dotace: 8 hodin
Cílová skupina: Seminář je určený učitelům 1. stupně základních škol a učitelům českého jazyka na 2. stupni základních škol a víceletých gymnázií.
Lektorka: Mgr. Michaela Hantková
Cena: 1.990,- Kč (od 1. 1. 2025 včetně DPH)
Místo konání: Brno, Kounicova 39 (2. patro - učebna Nepustilovy jazykové školy)
Termín konání semináře: přijímáme předběžné přihlášky
Účastníci obdrží metodické materiály k tématu v tištěné i elektronické podobě a osvědčení o absolvování semináře (bude vystaveno dle údajů z přihlášky, věnujte prosím pozornost jejich správnému vyplnění).
Uzavírka přihlášek: -
Přihlášení na seminář:
- Vyplňte a odešlete následující přihlašovací formulář, automatické potvrzení o úspěšném odeslání přihlášky dostanete na email označený ve formuláři červenou hvězdičkou.
- Hlásí-li se na seminář více účastníků z jedné školy, může přihlašovací formulář vyplnit buď každý zvlášť, nebo napište jméno, příjmení, titul a datum narození dalších účastníků z jedné školy do poznámky.
- Po obdržení přihlášky vám potvrdíme zařazení mezi účastníky semináře a zašleme vám pozvánku s podrobnými informacemi o organizaci a fakturu.
Program semináře:
1) blok (2 hodiny)
- reflexe aktuální stavu výuky slohu ve své škole a cílů výuky ve slohu s ohledem na RVP ZV – zkušenosti účastníků semináře
- metodická řada výuky slohu (rozbor textů, modelové psaní, tvůrčí psaní)
- fáze tvůrčího procesu (invence, kompozice, stylizace)
2) blok (2 hodiny)
- psaní slohových prací
- kritéria slohových prací
- využití formativního a sumativního hodnocení a sebehodnocení při hodnocení slohových prací
3) blok (2 hodiny)
- stimulace k psaní (metody)
- výběr jazykových prostředků (třídírna slov, skládanky, kreativní abeceda)
- aktivizační hry (story cubes, „jaký kdo“, dixit, clustering, motivační karty, …)
4) blok (2 hodiny)
- tipy na osvědčené aktivity napříč jednotlivými útvary – příklady dobré praxe
- dílna psaní (struktura hodiny, mentorský text, propojení s dílnou čtení)